VOLVO
De är grymma i sin leverans och väldigt trevliga att arbeta med vilket såklart är ett extra plus.
Kund
VOLVO
År
2018
Tjänster
Kampanj, webbsite
Att få se våra kunders goda resultat är orsaken till att vi existerar som byrå. Här kan du läsa om några av våra kunders spännande resa.
Brief
Volvo Ocean Race är en kappsegling jorden runt, som hålls vart tredje år. Tävlingen är sponsrad av varumärket Volvo. I tävlingen ingår ca 9-10 etapper, med in-port tävlingar på många av de olika städerna.
Brilliant Mind blev tillfrågade av Volvos kommunikationsbyrå att optimera och tillföra flera funktioner till en digital “Newsdesk” till Volvo Ocean Race. Denna digitala ‘Newsdesk’ ska finnas på fem stycken touch-skärmar inne i Volvos paviljong som förflyttar sig mellan de olika hamnstoppen.
Lösning
Vår optimering av applikationen innefattade språkstöd för engelska, spanska, franska och kinesiska för de olika hamnstoppen. Detta löste vi genom att vi sydde vi ihop ett flertal flöden från sociala medier in i applikationen, däribland YouTube, Twitter, Facebook och diverse RSS-flöden. Den kinesiska versionen av applikationen var lite speciell med tanke på Kinas strikta brandväggar och man fick istället koppla den mot specifika kinesiska sociala medier såsom Weibo och Sina.
Användare
Besökare till evenemanget.
Teknik
PHP, Java, Flash, MySql.
Typ av projekt
Webbutveckling